بهبود ارتباط با مشتری

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
بهبود ارتباط با مشتری

مدیریت یک کسب و کار می تواند کمی مشکل باشد، خصوصاً اگر دانش و استراتژی کافی در علاقه مندی و خرسندی مشتریان نداشته باشید. جلب توجه مشتری به آسانی امکان پذیر نیست. مهم است که بدانید چگونه برای موفقیت طولانی مدت در تجارت، روابط خود را با مشتریان تقویت کنید. حفظ مشتری ضروری است. مشاغلی که اهمیت ایجاد روابط با مشتری را درک می کنند و ارتباط عاطفی با آنها برقرار می کنند مشتریان آنها برای مدت طولانی با آنها می مانند. اما برای بهبود ارتباط با مشتری برای کسب و کار روشهایی وجود دارد که میتوانید با این روشها، مشتریان خود را حفظ کرده و آینده مشاغل خود را تضمین کنید. در این مقاله وان ریمایند انواع راه های ارتباط با مشتری و نحوه تعامل با مشتری را برای شما بررسی می کنیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت ببرید.

اهمیت ایجاد روابط با مشتری چیست؟

با توجه به مجموعه ای از مزایا از جمله آگهی های بیشتر و نرخ نگهداری بیشتر مشتری، اهمیت زیادی در ایجاد روابط با مشتری وجود دارد. برای ساده سازی آن، در اینجا دو ​​مزیت برتر ایجاد روابط عالی با مشتری را توضیح می دهیم.

۱- افزایش ارزش مادام العمر مشتری

مشتری هرچه بیشتر در تجارت شما حفظ شود، برابر است با CLV بالا یعنی هر مشتری درآمد بیشتری برای شرکت شما به ارمغان می آورد. وقتی نوبت به موفقیت مشتری می رسد، در ایجاد روابط قوی با مشتری از هیچ تلاشی فروگذار نکنید.

۶۱٪ مشتریان اگر تجربه خرید خوبی نداشته باشند خرید از یک شرکت را متوقف می کنند. وقتی تکنیک های مناسب برای ایجاد روابط با مشتری را در پیش می گیرید، مشتریان را به سمت شما باز می گرداند و احتمال ریزش مشتری را کاهش می دهد. با ارائه خدمات مورد انتظار، جلوی سوئیچ آنها به جاهای های دیگر را می گیرید.

۲- وفاداری مشتری را بهبود می بخشید

خرید مشتری جدید می تواند پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری موجود باشد. چگونگی برقراری روابط خوب با مشتری، وفاداری شما به مشتری را تعیین می کند. با برآوردن تقاضای مشتری می توانید سطح رضایت وی را افزایش دهید. هنگامی که مشتریان خوشحال می شوند، آنها با تبلیغات دهان به دهان مثبت، نام تجاری شما را به دیگران توصیه می کنند.

10 راه برای ایجاد روابط طولانی مدت با مشتری
۱۰ راه برای ایجاد روابط طولانی مدت با مشتری

انواع راه های ارتباط با مشتری

برای ایجاد روابط خوب با مشتری، تمام تعاملات در طول خرید مشتری و سایر عواملی را که می توانند در رابطه با مشتری تأثیر بگذارند، در نظر بگیرید. مشاغل باید ضمن برنامه ریزی تکنیک های ایجاد روابط خوب با مشتری، روی یک رویکرد جامع برای موفقیت مشتری تمرکز کنند. روش های بهبود ارتباط با مشتری عبارتند از:

۱. فراتر از انتظارات خدمات مشتری باشید و از هیچ تلاشی فروگذار نکنید.

ایجاد روابط طولانی مدت با مشتری یک حرکت هوشمندانه از نظر بازاریابی است. همچنین به شما کمک می کند تا نیازهای مشتری خود را پیش بینی کنید، تجارت خود را بهبود ببخشید و بیش از انتظارات مشتریان باشید.

در اینجا برخی از بهترین اقدامات برای انتظارات مشتری شما آورده شده است:

  • ارائه پشتیبانی بی درنگ 
  • با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
  • به مشتریان خود احساس خاص دهید.

۲. روابط مشتری را شخصی سازی کنید.

خوشحال و راضی نگه داشتن مشتریان برای همه مشاغل مهم است. ارتباط با مشتریان در سطح شخصی کلید برقراری رابطه طولانی و قابل اعتماد با تجارت شماست. به گفته مونتات، ۷۹٪ سازمان هایی که از اهداف درآمد خود فراتر رفته اند، دارای یک استراتژی شخصی سازی هستند. شخصی سازی وفاداری را افزایش می دهد، منجر به تبدیل بیشتر می شود و در نهایت درآمد را افزایش می دهد. 

۳. روانشناسی مشتری را درک کنید.

ماهیت روانشناسی خدمات مشتری به رضایت مشتری مربوط می شود. هنگامی که نیازهای مشتری خود را کاملاً درک می کنید، زمانی است که می توانید نرخ رضایت مشتری را افزایش دهید. مشتری ها انتظار دارند که به مشکلشان بها داده شوند، مورد توجه قرار گیرند، از آنها مراقبت کنند و می خواهند این اطمینان را داشته باشند که همان مورد در آینده تکرار نخواهد شد. روانشناسی مشتری می تواند بر اساس رفتار و احساسات وی تجزیه و تحلیل و درک شود که به شما کمک می کند تا بهتر به آنها خدمت کنید. مزایای اصلی روانشناسی مشتریان می تواند این موارد باشد:

وفاداری مشتری : وقتی مشتری از خدمات شما راضی باشد مشتری وفادار شما می شود و با نام تجاری شما در ارتباط است.

طرفداری از نام تجاری : هنگامی که از ترجیحات، علایق مشتری خود اطلاع دارید می توانید مکالمات خود را شخصی سازی کرده و یک ارتباط قوی با مشتری برقرار کنید. وقتی مشتری با شکایت یا مشکلی به سراغ شما می آید، انتظار او شنیده شود و در اسرع وقت مشکل را برطرف کنید.

۴. تجربه مشتری را در اولویت قرار دهید.

تجربه مشتری بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی های حفظ روابط با مشتری است. علامت های تجاری با تجربه برتر مشتری ۵.۷ برابر بیشتر از رقبایی که در تجربه مشتری عقب هستند درآمد کسب می کنند. سه مزیت ارزشمند ایجاد روابط با مشتری که هر کسب و کاری می تواند شاهد آن باشد، وفاداری، حفظ مشتری و مراجعه به مشتری است. آنها تأثیر مستقیم بر درآمد کسب و کار شما دارند.  مشتریان خوشحال و راضی وفادار می مانند. خرید مشتری را درک کنید و سعی کنید تجربه مشتری مداوم را در کل چرخه زندگی ارائه دهید. مشتری هایی که راضی هستند، تجارت شما را حفظ می کنند.

۵. برای مشتریان ارزش ایجاد کنید.

چگونه مشتری را برای یک عمر قلاب می کنید؟ شما به عنوان یک برند باید بر ایجاد ارزش برای مشتریان خود تمرکز کنید. و می توانید این کار را با

درک نیازهای مشتری : به صحبتهای مشتریان، اقدامات و واکنشهای آنها گوش دهید تا بفهمید چه چیزی برای آنها مهم است و به دنبال فرصتهایی باشید که می توانید به آنها کمک کنید.

ایجاد اجتماعات : انجمن ها می توانند تأثیر محسوسی بر شاخص های اصلی عملکرد تجاری داشته باشند. مشاغل افزایش قابل توجهی در بهره وری عملیاتی، درآمدزایی و رضایت مشتری دارند. 

ارزش محصولات خود را درک کنید : شما باید درک کنید که محصولات یا خدمات شما چه ارزشی برای مشتریان شما ایجاد می کنند. هزینه استفاده از آنها چقدر خواهد بود؟

روی مشتریان ارزشمند خود سرمایه گذاری کنید : رشد کسب و کار خود را به سمت محصولات و راه حل های جدید اختصاص دهید که در خدمت بهترین مشتریان شما هستند. مشتریان حیات تجارت شما هستند. آنها منشا سود فعلی و پایه رشد آینده هستند.

به مشتریان آموزش دهید : مشاغل ترفندهای مختلف بازاریابی را برای جلب چشم اندازها در پیش می گیرند. مشتریان بیشتر به مارک هایی اعتماد می کنند که تلاش می کنند دانش خود را در مورد محصولات یا خدمات خود افزایش دهند. تحقیقات نشان می دهد که آموزش مشتریان اعتماد آنها به یک سازمان را تقویت می کند و این سازمان می تواند به عنوان تمایز دهنده خدمات مهم برای مارک ها عمل کند.

۶. به مشتریان خدمات ارائه کنید.

۶۲٪ از مصرف کنندگان در سراسر جهان اظهار داشتند که پس از تجربه خدمات ضعیف مشتری، تجارت با یک مارک تجاری را متوقف کرده اند. ارائه خدمات برتر بهترین راه برای تقویت روابط با مشتری است.

برخی از مهارت های حرفه ای ارتباط با مشتریان :

  • از کلمات و عبارات مثبت استفاده کنید.

مشتری ها وقتی احساس کنند کارمندان آموزش ندیده اند یا بی ادبانه عمل می کنند، به طور کلی مکان های خرید را تغییر می دهند. ۷۰٪ از خرید مشتری به احساس مشتری نسبت به وی القا می شود. استفاده از عبارات و کلمات مناسب برای تعامل با مشتری یکی از جنبه های مهم خدمات مشتری است. کلمات شما اولین برداشت را ایجاد می کنند.

  • گوش دادن را تمرین کنید.

همیشه به صحبت های مشتریان خود گوش دهید. از هر فرصتی به بهترین وجه استفاده کنید تا مشتریانتان احساس راحتی، ارزش و قدردانی کنند. کاملاً گوش کنید، بدون اینکه حرف مشتریانتان را قطع کنید، به شناسایی دقیق مشکل کمک می کند. گوش دادن به شما کمک می کند تا دریابید که مشتری شما دقیقاً چه می خواهد، نظرات، بازخورد شما به طوری که بتوانید انتظارات مشتری را برآورده کنید.

  • از مشتریان قدردانی کنید.

فقط یک کلمه “متشکرم” می تواند معجزه کند وقتی که صحبت از خدمات به مشتری می شود. وقتی از سخنان “متشکرم” و “لطفا” لطف می کنید، استفاده می کنید به مشتری احساس خوبی می دهد و پیوند بین مشاغل و مشتریان محکم می شود.

  • با مشتری همدلی کنید.

برخورد با مشتریان، به ویژه هنگامی که آنها شکایتی دارند یا با هر مسئله ای روبرو هستند، با استفاده از اظهارات همدلانه، صبور بودن و توجه به آنها، خیلی سریعتر و آسان تر حل می شود. استفاده از جملاتی مانند “من می فهمم که چقدر پیچیده است…” یا “از شنیدن این حرف خیلی متاسفم” می تواند با ابراز همدلی واقعی به ایجاد یک رابطه کمک کند.

۷. ارائه ارتباطی چند کاناله

به مشتریان خود بگویید که از طریق ایمیل، چت زنده، کانال های اجتماعی، پیام کوتاه یا سایر روش های ارتباطی به شما بهتر می توانند ارتباط برقرار کنند. همچنین باید بدانید که چگونه ترجیح می دهند با آنها تماس گرفته شود.

۸. از ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده کنید.

CRM یک استراتژی تجاری متمرکز بر مشتری است که برای بهینه سازی درآمد، سود و رضایت مشتری طراحی شده است. هرچه مشتری های خود را بیشتر درک کنید، هدف گیری چشم اندازهای جدید و افزایش فروش آسان تر است.

مدیریت ارتباط با مشتری می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند عمل کند که به شما در ثبت علائق محصول مشتری، هزینه های او و مکان، سن و جنسیت مشتری کمک می کند. نرم افزار CRM شما را قادر می سازد مشخصات دقیق سلیقه، نیازها و عادات خرید آنها را بدانید.

استفاده از نرم افزار CRM
استفاده از نرم افزار CRM

یک سیستم CRM می تواند با کمک به شما در متمرکز کردن، بهینه سازی و ساده سازی ارتباطات خود با مشتریان و ارتقای زمینه های زیر، به سود تجارت شما کمک کند:

  • درباره مشتریان خود اطلاعات کسب کنید.
  • پایگاه داده مشتری را به روش بهتری تقسیم کنید.
  • نیازها و علایق آنها را پیش بینی کنید.
  • نرخ نگهداری مشتری را افزایش دهید.
  • ارتباط سریعتر با مشتریان برقرار کنید.

۹. از مشتریان وفادار قدردانی کنید.

مشتریان وفادار برای تجارت شما مانند دارایی هستند. آنها با تبدیل شدن به عنوان مدافع برند، چهره برند شما را بهبود می بخشند. طبق گفته موتیستا، مشتریانی که از لحاظ عاطفی با یک مارک تجاری ارتباط برقرار می کنند ۳۰۶٪ ارزش بیشتری دارند، برای مدت طولانی تری با مارک می مانند.

۱۰. بازخورد مشتری را کسب کرده و بر اساس آن عمل کنید.

دریافت بازخورد مشتری یکی از تکنیک های ایجاد روابط با مشتری است. برای اینکه بتوانید به خوبی به مشتریان خود خدمات ارائه دهید، به بازخورد و نظر آنها در مورد کاری که انجام می دهید دقت کنید.

نتیجه نهایی

ایجاد روابط با مشتری یک هدف مهم تجاری در سراسر جهان است. اگر می خواهید تعامل با مشتریان را افزایش دهید، به مشتریان خود گوش کنید و با آن ها ارتباط برقرار کنید. این روش عملا فراتر از CRM است. روشهایی را برای ایجاد و حفظ روابط خوب با مشتری اتخاذ کنید. استراتژی ها و روش های بهبود ارتباط با مشتری که در بالا ذکر شد به شما کمک می کند روابط خود را با مشتریان تحکیم کرده و بنیادی محکم ایجاد کنید که به شما کمک می کند تجارت خود را به سطوح جدیدی ارتقا دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.