امروزه مشغله های کاری و مشکلات شخصی و اقتصادی آن قدر به ما آدم ها فشار آورده که ممکن است با فراموش کردن یک نکته یا قرار ساده، تمامی زحمات شبانه روزیمان به فنا برود. قبلاً برای جلوگیری از چنین مشکلاتی یک قلم و دفترچه همیشه در جیب اشخاص پیدا می شد. ولی این روش هم به نوبه خود دارای ایراد هایی بود.
مثلاً فرد فراموش می کرد که در لحظه قرار یا کار خود را یادداشت نماید و در نتیجه در موقعی که باید، آن را به خاطر نمی آورد. وای به حال وقتی که فرد حواس پرتی نیز باشید و اصلاً یادتان برود که دفترچه را کجا گذاشته اید دیگر نور علی نور می شود. شاید هم بگویید که شما جزء آدم های منضبط هستید و درصد به وجود آمدن چنین مشکلاتی برایتان تقریباً برابر صفر است. اما باید قبول داشته باشید که آدم جایز الخطاست و در جایی که انتظارش را ندارد به این واقعیت پی می برد چرا که دیگر تایمی باقی نمی ماند که بر روی هر چیزی تمرکز کند و صد البته که درصد کارایی مغز هم پایین می آید. به خاطر سپردن کار ها و روز های مهم زندگی امری محال به نظر می رسد. البته واژه مهم برای هر شخص، معنای خاصی دارد.
برای بعضی افراد به خاطر داشتن سالگرد و تولد ها حیاتی بوده و برای پاره ای دیگر، در بحث کاری است که ارزش پیدا می کند. این جا بود که برنامه نویسان و سازنده گان اپلیکیشن ها به فکر چاره افتاده و شروع به طراحی نرم افزار هایی کردند که با نصب آن ها می توان تمامی کار های روزمره را مدیریت نموده و دیگر استرس فراموش کردن را نداشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ۵ مورد از بهترین نرم افزار مدیریت کارهای روزانه آشنا کنیم و در ادامه به بیان مزیا و معایب هر یک از آن ها نیز بپردازیم تا بتوانید با آگاهی کامل دست به انتخاب بزنید پس با وان ریمایند همراه باشید.
بهترین نرم افزار مدیریت کارهای روزانه
نرم افزار وان ریماند (OneRemind)
وان ریمایند یکی از بهترین نرم افزار زمان بندی کارها می باشد. محیط نرم افزار بسیار هدفمند طراحی شده و در پشت هر قسمت از آن، مجموعه ای از قابلیت های ریز و درشت نهفته است. وان ریماند به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن برای تمامی اشخاص میسر باشد. چه برای استفاده شخصی باشد و بخواهید برای برنامه ریزی های زندگی از آن استفاده کنید و یا برای استفاده اداری باشد تا بخواهید انجام کارها را با مدیریت بهتر انجام دهید
بهترین نرم افزار مدیریت کارهای روزانه
نرم افزار وان ریمایند لقب حرفه ای ترین را نیز از آن خود کرده چرا که به کمک بیش از ۵۰ قابلیت ریز و درشت می توانید مدیریت کارهای روزانه را به بهترین نحو ممکن انجام دهید
OneRemind به دو گونه تک کاربره و نسخه تحت شبکه تقسیم می شود. نسخه تک کاربره برای استفاده شخصی و اداری برای استفاده یک کاربر طراحی شده است و نسخه تحت شبکه که با عنوان ERP نرم افزار مدیریت منابع سازمانی شناخته می شود برای استفاده در شرکت ها و کسب و کارهایی که از چندین کارمند تشکیل شده اند، بسایر ایده آل می باشد.
مزیت چشمگیر دیگر وان ریمایند این است که می توانید روی تقویم نرم افزار، یادآوری را برای روز و ساعت مشخصی تنظیم نمایید و با خیال راحت به دیگر کار های خود برسید. خلاصه این که ویژگی های کلی آن را نمی تواند در چند سطر جا داد همان گونه که از قدیم گفتن شنیدن، کی بود مانند دیدن.
یکی دیگر از بهترین نرم افزار مدیریت کارهای روزانه که غوغا به پا کرده، تیک تیک می باشد. این اپلیکشن کاربردی را به گونه ای طراحی کرده اند که بتوان روش خاصی را جهت یادآوری هر مسئولیتی که در آن ثبت گردیده، به کار برد. بدین معنی که یک نوع یادآوری خاص مخصوص دسته ای از مسئولیت های هم تراز می باشد و کاربر به محض رؤیت آن ها می تواند در کمترین زمان ممکن علت تنظیم آن ها را به خاطر بیاورد.
بهترین نرم افزار مدیریت کارهای روزانه
یادآوری مداوم از یک سو می تواند یک مزیت محسوب شود چرا که درصد فراموشی مسئولیت محوله را برای کاربر به صفر می رساند اما از طرف دیگر می تواند زمینه مزاحمت و اعصاب خرابی را نیز به دنبال داشته باشد. برای رفع چنین مشکلی، TickTick در کنار قرار دادن اولویت بندی و میزان اهمیت کار های روزانه، ویژگی غیر فعال کردن یادآور را نیز در خود جای داده است. در نتیجه کاربر می تواند در شرایط این چنینی، حالت یادآور را به صورت دستی خاموش کرده و به اصطلاح، در حالت خواب قرار دهد.
البته منظور از غیر فعال کردن به طور کامل نبوده و تنها برای محدوده زمانی است که آن هم توسط خود کاربر مشخص می شود و از یک ساعت تا چند روز قابل تنظیم می باشد. مزیت دیگر این برنامه این است که می توان آن را هم در گوشی های اندروید و هم سیستم عامل های آیسوس نصب کرد.
نرم افزار Remember the Milk
یکی دیگر از بهترین نرم افزار مدیریت کارهای روزانه Remember the Milk است. این اپلیکشن، بسیار ساده و ابتدایی طراحی شده و در آن از ویژگی های مختلف که امکان گمراهی کاربر را فراهم می سازند، استفاده نشده است. برخی این محیط ساده را عیب نرم افزار می دانند در حالی که برای دسته زیادی از افراد یک مزیت برجسته محسوب می شود. چرا که به ساده ترین روش ممکن می تواند در مدیریت کار های روزانه به شما یاری برساند.
بهترین نرم افزار مدیریت کارهای روزانه
قابلیت دریافت نوتیفکیشن و یادآوری از طریق ایمیل و توییتر و دیگر پلتفرم ها یکی از بهترین و قابل توجه ترین ویژگی های در نظر رفته شده برای این نرم افزار است. فعال کردن چنین قابلیتی نیز بسیار راحت بوده و تنها کافی است سری به وبسایت Remember the Milk بزنید و از آن جا اقدام نمایید.
مطابق یک نظر سنجی که در بین استفاده کننده گان این اپلیکیشن صورت گرفت امکان قرار ادن اولویت، مشخص کردن زمان دقیق روی تقویم و همچنین تنظیم نمودن تعداد تکرار یادآور ها از بارز ترین ویژگی های Remember the Milk مطرح گردیدند.
نرم افزار Todoist
یکی دیگر از بهترین نرم افزار مدیریت کارهای روزانه نرم افزار Todois است. اپلیکیشن Todoistرا مختص یادآوری اهداف مهم زندگی طراحی کرده اند چرا که از برنامه ریزی هوشمندی بهرمند بوده و می توانید به کمک آن از وضعیت کنونی پروژه ها، عادات روزانه و کلاً هر کاری که در زمره اختیارات شما می باشد، آگاه شوید.
Todoist بهترین نرم افزار مدیریت کارهای روزانه
یکی از مزیت های دیگر Todoist را می توان امکان برنامه ریزی اولیه عنوان کرد خصوصاً برای مواقعی که کاربر نمی تواند با برنامه های از پیش تعیین شده همگام و هم قدم شود. لازم به ذکر است که به کمک این نرم افزار می توانید برنامه ریزی هایتان را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. بنابراین برای دانش آموزان و پشت کنکوری ها گزینه ای است که ارزش نصب کردنش را دارد.
نرم افزار چالاک آپ
نرم افزار چالاک آپ یک برنامه کاربردی برای سیستم عامل ویندوز است که به کاربران در برنامه ریزی و مدیریت کارهای شخصی و اداری کمک می کند. این نرم افزار با ارائه امکاناتی مانند یادآوری کارهای روزانه، ثبت فعالیت ها، دفترچه تلفن، هدف گذاری، برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه، تقویم شخصی، یادداشت های روزانه، گزارش نویسی، ثبت رویدادهای مهم و ارسال پیامک، به کاربران امکان می دهد تا وظایف و برنامه های خود را به صورت منظم و کارآمد مدیریت کنند.
همچنین، چالاک آپ دارای بخش حسابداری شخصی است که به کاربران امکان می دهد امور مالی خود را به سادگی مدیریت کنند. این نرم افزار با رابط کاربری ساده و کاربرپسند، گزینه ای مناسب برای افرادی است که به دنبال بهبود بهره وری و سازماندهی بهتر فعالیت های روزانه خود هستند.
امکانات چالاک آپ
نرم افزار چالاک آپ یک برنامه کاربردی برای مدیریت کارهای شخصی و اداری است که امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد. برخی از ویژگی های این نرم افزار عبارتند از:
برنامه ریزی و مدیریت کارها: امکان ثبت و پیگیری فعالیت های روزانه، هفتگی و ماهانه.
دفترچه تلفن: ثبت و مدیریت اطلاعات تماس افراد و سازمان ها.
تقویم شخصی: مشاهده و تنظیم رویدادهای مهم در یک تقویم اختصاصی.
ثبت یادداشت ها: امکان یادداشت برداری و مدیریت اطلاعات مهم روزانه.
سیستم یادآوری: ارسال هشدار برای کارهای مهم و برنامه های ثبت شده.
مدیریت اهداف: امکان تعیین و پیگیری اهداف شخصی و کاری.
حسابداری شخصی: ثبت و مدیریت درآمدها و هزینه های روزانه.
ثبت رویدادها: ایجاد یادآور برای جلسات، مناسبت ها و سایر رویدادهای مهم.
گزارش گیری: امکان دریافت گزارش از فعالیت های ثبت شده.
ارسال پیامک: قابلیت ارسال پیامک برای یادآوری ها و ارتباطات کاری.
چالاک آپ با رابط کاربری ساده و امکانات کاربردی، گزینه ای ایده آل برای افرادی است که به دنبال بهبود بهره وری و مدیریت بهتر امور شخصی و حرفه ای خود هستند.
در پایان ما بیشتر از ۵ مورد از بهترین نرم افزار مدیریت کارهای روزانه را به شما معرفی کردیم. حال نوبت شماست که از آنها استفاده کنید. در هر صورت، اینکه چقدر کار میکنید و چقدر استراحت میکنید مهم نیست. تنها چیزی که مهم است این است که در زمانی که باید کار کنید تمرکز داشته باشید و در زمانی که باید استراحت کنید، استراحت کنید.