تعیین اهداف پروژه ها یک گام اساسی است. زیرا نقشه راهی را برای رسیدن به هدف برای شما فراهم می کند. نرم افزار مدیریت شبکه شفافیت این روند را با انجام وظایف، کارهای فرعی، اولویت ها و موعد مقرر برای هر یک از اعضای تیم فراهم می کند تا اطمینان حاصل شود که پروژه ها در زمان و مهلت مقرر خود به اتمام رسیده اند. نرم افزار مدیریت پروژه به شما امکان می دهد بینش ارزشمندی در مورد روند کار هم تیمی ها، توسعه و پیشرفت تیم خود کسب کنید. به کمک این نرم افزارها مدیران می توانند ببینند که آیا کارمندان وظایف خود را انجام می دهند یا خیر. آنها همچنین می توانند از اضافه کار افراد خاص جلوگیری کنند. بخشی از بینشی که از نرم افزار مدیریت پروژه به دست می آورید، آگاهی از وضعیت هر پروژه است. شما می دانید که کی پروژه عقب افتاده است و برای جبران آن باید چه کاری انجام دهید. در ادامه این مقاله وان ریمایند شما را با بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه آشنا خواهیم کرد.
نرم افزار مدیریت پروژه چیست؟
نرم افزار مدیریت پروژه نرم افزار متمرکز برای کار، مدیریت وظایف و برنامه ریزی پروژه شماست. این نرم افزارها به شما امکان می دهند با همکاران خود ارتباط برقرار کنید، یادداشت ها را تنظیم کنید، یک برنامه دقیق از پروژه را داشته باشید و وظایف را به افراد مناسب محول کنید. اگر برای پیگیری کار از اکسل و ایمیل استفاده می کنید، زندگی خود و تیم خود را هدر می دهید. نرم افزار مدیریت پروژه نگه داشتن یک کانال واضح از وظایف، ارتباطات و پیوست ها است که می تواند برای اداره کارها و پروژه ها به شما کمک کند.
معرفی چند نرم افزار مدیریت پروژه
نرم افزار مدیریت پروژه Taskulu
امروزه مدیریت کار و پروژه ها بسیار پیچیده است. نیاز به یک برنامه ریز حرفه ای برای هر شرکت وجود دارد. Taskulu یک نرم افزار مدیریت پروژه است که به شما کمک می کند کارهای خود را به روشی ساده و سازمان یافته انجام دهید.
نحوه کار Taskulu
Taskulu بر اساس کار سازمان ها و پروژه ها است. پروژه ها دارای عنوان، برگه ها، لیست وظایف، وظایف، اعضا، جدول زمانی، مکالمات و تیم ها و دسترسی ها هستند.
قسمت های مختلف یک نرم افزار مدیریت پروژه
سازمان
سازمان گروهی از پروژه ها با اعضای یکسان است. شما می توانید به عنوان مدیر در یک سازمان یک پروژه را تعریف کنید.
پروژه ها
پروژه ها سطح بالایی در Taskulu هستند. برای شروع استفاده از Taskulu شما باید عضو یا مالک یک پروژه باشید و به همین دلیل برای هر عضو جدید یک صفحه ثبت نام ایجاد شده است تا به آنها کمک کند شروع به کار کنید.
برگه ها
برگه های بالای صفحه وظایف در هر پروژه را نشان می دهند. هر پروژه در ابتدا حداقل یک برگه پیش فرض دارد. برای جدا نگه داشتن قسمتهای مختلف یا اسپرینت های پروژه خود می توانید از برگه ها استفاده کنید.
لیست کارها
Task List ها شامل کارهایی هستند که انجام می دهند و انجام می شود. همچنین می توانید این بخشها را تغییر داده و ویرایش کنید. شما می توانید لیست کارها را به تعداد مورد نیاز خود ایجاد کنید و با استفاده از آنها می توانید قسمت های پروژه را مشاهده یا ویرایش کنید.
وظایف
وظایف برای تعیین کوچکترین واحدهای کاری استفاده می شود. هر کار دارای شرح، بخش نظرات، پیوست ها و مهلت است. وظایف را می توان به تعداد اعضای پروژه در صورت نیاز اختصاص داد. هنگامی که کاری به عضوی از پروژه واگذار شد، آنها می توانند ساعات کاری خود را که صرف این کار کنند با یک کلیک ثبت کنند.
اعضا
برای استفاده از نرم افزار می توانید یک پروژه ایجاد کنید و به تنهایی روی آن کار کنید، اما معمولاً تیمی روی پروژه ها کار می کنید و می توانید آنها را در Taskulu به پروژه های خود اضافه کنید. مالک و سرپرست پروژه می توانند اعضای جدیدی به پروژه اضافه کنند.
اتاق مکالمه
برقراری ارتباط به روشی آسان و واضح برای هر پروژه موفقیت آمیز مهم است. با هر تعداد از اعضای درگیر پروژه خود می توانید به همان تعداد مکالمه ایجاد کنید. مکالمات به صورت بلادرنگ و کاملاً قابل جستجو هستند و برای جلب توجه آنها می توانید از اعضا نام ببرید. همچنین می توانید از ویژگی اشتراک فایل بهره مند شوید.
زمان ورود
Time Logs به شما کمک می کند مدت زمانی را که شما و اعضای خود برای هر کار و کل پروژه صرف می کنید ردیابی کنید. می توانید هنگام شروع کار روی وظایفی که به شما محول شده است، زمان ورود را فعال کنید.
تیم ها و دسترسی
زمان هایی وجود دارد که شما باید از مشاهده یا ویرایش قسمتهای خاصی از پروژه خود از برخی اعضای تیم جلوگیری کنید. بعضی اوقات تیم و پروژه خیلی بزرگ هستند و اگر همه بتوانند همه چیز را ببینند و به آن دسترسی پیدا کنند درست نیست.
می توانید هر تعداد تیم بخواهید ایجاد کنید و به آنها مجوزهای مختلف بدهید مانند ویرایش توضیحات پروژه، مشاهده وظایف به عنوان مثال در لیست کارهای بازاریابی یا ویرایش وظایف در لیست کارها و نقش های مختلف را به اعضای تیم اختصاص دهید.
تجزیه و تحلیل
Taskulu فرصت جدیدی برای تجزیه و تحلیل عددی و گرافیکی پروژه های شما فراهم کرده است. این ویژگی “Taskulu Analytics” نام دارد. به عنوان مدیر پروژه، می توانید تیم مدیریت عملکرد تیم خود را با استفاده از تجزیه و تحلیل Taskulu به روز کنید و بهره وری تیم را بسنجید.
نرم افزار مدیریت پروژه asana
چرا از آسانا استفاده کنیم؟ آسانا یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه است که هر آنچه را که برای مدیریت پروژه خود و رسیدن به اهداف خود نیاز دارید به شما می دهد. به کمک آن می توانید بدون دست و پا زدن به اهداف خود برسید. هر پروژه ای را به موفقیت برسانید.
هر مرحله را ترسیم کرده و تمام جزئیات کار خود را در یک مکان سازماندهی کنید. کارهای پروژه را سریع ببینید. ببینید جایی که کار به سرعت انجام می شود، مراحل بعدی را مشخص کنید و سریعاً برای ادامه مسیر خود اقدام کنید. مطمئن شوید که مهلت خود را از دست نداده اید.
از Timeline برای ایجاد طرحی استفاده کنید که به شما نشان دهد چطور قطعات پروژه شما با هم مطابقت دارند و به شما کمک می کند تا با تغییر اوضاع کار را پیگیری کنید. با استفاده از اتوماسیون کاری را که از آن متنفرید انجام ندهید. وقت خود را برای کارهای خسته کننده دستی صرف نکنید.
اجازه دهید اتوماسیون این کار را برای شما انجام دهد. گردش کار را ساده کنید، خطاها را کاهش دهید و برای حل مشکلات مهمتر در وقت صرفه جویی کنید. درخواستهای کاری را ساده کنید با Forms یک فرآیند استاندارد در کار ایجاد کنید. درخواست کار را برای دیگران آسان کنید و جزئیات تیم خود را از ابتدا دریافت کنید.
با مشاهده کار در یک تقویم، زمان خود را در دست بگیرید. به راحتی کارها و سرعت کارهای خود را مشاهده کرده و کارها را به سرعت تنظیم کنید. وضعیت اقدامات اصلی را در زمان واقعی کنترل کنید. مشاهده کنید که همه پروژه های شما در زمان واقعی با Portfolios چگونه پیشرفت می کنند، بنابراین می توانید خطرات را پیشگیرانه برطرف کرده و به روزرسانی ها را به سهامداران گزارش دهید. حجم کار تیم خود را مدیریت کنید ببینید اعضای تیم چقدر در سراسر پروژه ها مشغول هستند. اطمینان حاصل کنید که هیچ کس بیش از حد کار نکرده و یا کم کاری نکرده و ابتکار عمل را در مسیر خود حفظ کنید.
Asana اپلیکیشن مدیریت پروژه
Asana یکی از بهترین اپلیکیشن ها و بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه و برنامه های همکاری و بهره وری برای تیم ها و یک ویرایشگر است. کارهایی که می توانید به کمک آسانا انجام دهید شامل:
- برنامه ها، پروژه ها و وظایف را در یک فضای مشترک هماهنگ کنید.
- بین لیست، صفحه و نماهای تقویم جابجا شوید.
- برای سازماندهی و تعیین وظایف تاریخ های تعیین شده را به اعضا اعلام کنید.
- فایلها را به وظایف وصل کنید تا اطلاعات مربوط به آن آسان باشد.
بدون توجه به جایی که هستید، پیشرفت کار را ببینید:
- فوراً ببینید آیا پروژه ها در مسیر درست قرار دارد یا نه.
- به روزرسانی های پروژه را ارسال کنید.
- اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی از قلم نمی افتد.
- اگر وظایف دارای اولویت بالا، متوسط یا کم هستند آنها را تعیین کنید.
- کار را تایید کنید یا وظایف را برای تایید علامت گذاری کنید.
- تعیین وظایف به عنوان نقاط عطف برای ایجاد ایستگاه های بازرسی مهم.
- چه در دفتر و چه در منزل به طور موثر کار کنید.
- یادداشت های صوتی را به صورت خودکار در وظایف بفرستید.
- عکس ها و نمودار ها را به وظایف تبدیل کنید.
- بدون نگرانی در مورد از دست دادن داده های خود، به صورت آفلاین کار کنید.
نرم افزار مدیریت سیستم Primavera P6
یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه که در برنامه ریزی و اجرای پروژه های بزرگ مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد. Primavera P6 برای شناسایی مسیر مهم پروژه های بزرگ مهندسی و مدیریت تغییرات در طراحی و استراتژی های ساخت در طول عمر پروژه استفاده می شود.
این نرم افزار یک ابزار ارتباطی بصری و یا یک سیستم مدیریت گردش کار مانند Wrike، LeanKit، Trello یا آسانا نیست. این ابزارهای نرم افزاری برای ارتباط در تیم های کوچک طراحی شده اند. اما پریماورا P6 برای پروژه های بزرگ به کار می رود.
ریماورا P6 یک سیستم پایگاه داده است که شبکه های منطقی را در محدوده کاری پیچیده کدگذاری و ثبت می کند. ترکیبی از تجزیه و تحلیل قدرتمند و ساختار قابل برنامه ریزی، ریماورا P6 را به رایج ترین ابزار مهندسی و ساخت و ساز و اجرا تبدیل کرده است.
این واقعیت که این نرم افزار در روند کار و مهندسی صنعتی بسیار رایج است، به این معنی است که بهترین برنامه ریزان و پردرآمدترین برنامه ریزان پروژه تمایل به استفاده از Primavera P6 دارند. پریماورا P6 یک سیستم نمونه کارهای سازمانی است که اجازه می دهد تا در سراسر سازمان ها برای مدیریت برنامه های پروژه استفاده شود. مدیران پروژه از این نرم افزار به عنوان بخشی از نیازهای گزارش دهی در مشاغل پیچیده استفاده می کنند.
روش حیاتی برنامه ریزی پروژه
روش حیاتی برنامه ریزی پروژه کلید مدل سازی و مدیریت پروژه های بزرگ است. ریماورا P6 به شما امکان می دهد این کار را به روشی انجام دهید که به شما امکان می دهد آن را به طور مستقیم در سیستم های حسابداری سازمانی که شرکت های بزرگ از آن استفاده می کنند متصل کنید. جذابیت Primavera P6 در یک محیط سازمانی این است که استراتژی های برنامه ریزی و اجرای پروژه را می توان با فرآیندهای حسابداری و تصمیم گیری اجرایی تعریف شده در سطح سازمانی مطابقت داد. توانایی ریماورا P6 به صورت سفارشی و مطابق با نیازهای سازمانی، مقیاس ارزشی را که بیشتر مشتریان بزرگ مهندسی نیاز دارند، ارائه می دهد. صنایع مهندسی و ساختمانی طیف گسترده ای از پیمانکاران، تامین کنندگان و تولیدکنندگان را در اختیار دارند که از هزاران کارمند در سراسر جهان تا گروه های دو یا سه نفره را شامل می شوند. نرم افزار پریماورا P6 به طور گسترده در سراسر این گروه استفاده می شود.
مدیریت نمونه کارها
ریماورا P6 در یک سرور SQL میزبانی می شود. این بدان معنی است که بسیاری از شرکت کنندگان می توانند به طور همزمان به پایگاه داده دسترسی پیدا کنند و کارهای تخصصی را انجام دهند. پروژه ها را می توان در سلسله مراتبی متناسب با ساختار سازمان تقسیم و دسته بندی کرد. توانایی داشتن تمام اطلاعات در یک منبع در گزارش کارایی، تجزیه و تحلیل هزینه ها و مدیریت ریسک مفید است.
نرم افزار مدیریت پروژه Project KickStart v6
Project KickStart یک نرم افزار آسان برنامه ریزی، برای پروژه های کوچک و متوسط است. از برنامه ریزی یک پروژه تا ایجاد یک برنامه زمان بندی، را می توانید به کمک این نرم افزار مدیریت کنید.
ویژگی های Project KickStart
- جادوگر آسان پروژه
- نمودارها و گزارش ها
- یک طرح کلی پروژه ایجاد کنید که مراحل، وظایف، وظایف فرعی، اهداف، یادداشت ها و موارد دیگر را نشان دهد.
- تیم های واگذار شده
- روش آبشار
- الگوهای پروژه
- کتابخانه های پروژه
- وابستگی های کار
- هزینه و پیگیری کامل نرخ
- ورود به سیستم نظرات و پیوست ها
- گزارش کار و تقویم
نرم افزار مدیریت پروژه ترلو Trello
Trello ابزاری برای همکاری است که پروژه های شما را سازماندهی می کند. در یک نگاه، ترلو به شما می گوید که روی چه چیزی کار می شود، چه کسی روی چه چیزی کار می کند. Trello یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه رایگان تحت وب است که توسط Fog Creek Software ساخته شده است. ترلو از الگویی برای مدیریت پروژه های معروف استفاده می کند، روشی که در ابتدا توسط تویوتا در دهه ۱۹۸۰ برای مدیریت زنجیره تامین رایج شده بود. ترلو به عنوان ابزاری برای سازماندهی پروژه ها طراحی شده است. می توانید از آن برای مراحل یک پروژه واحد یا پیگیری چندین پروژه استفاده کنید. عموماً به عنوان ابزاری فردی مورد استفاده قرار می گیرد اما قابلیت استفاده در گروههای همکاری را دارد.
Trello تحت وب است و برای رایانه شخصی استفاده از مرورگر Chrome را توصیه می کند. این برنامه در Firefox کار می کند اما در اینترنت اکسپلورر کار نمی کند.
نرم افزار مدیریت پروژه اندروید
Trello یکی از نرم افزارهایی است که می توان آن را در گوشی های شخصی Android، iPhone، iPad و Windows 8 نیز استفاده کرد. این نرم افزار روی گوشی نصب می شود و می توانید با استفاده از گوشی کارهای خود را مدیریت کنید.
نرم افزار فارسی مدیریت پروژه oneRemind
نرم افزار مدیریت پروژه وان ریمایند دارای امکاناتی است که می توانید انواع پروژه ها با کاربران مختلف را ثبت کنید . همچنین برای پروژه ها می توانید دسته بندی های لازم را ایجاد کنید. با استارت پروژه تمام کاربرانی که برای پروژه انتخاب شده اند آلارم شروع شدن پروژه را دریافت خواهند کرد . هر کاربر می تواند برای وظایفی که به او محول شده است گزارش کار و درصد پیشرفت انجام کار را بنویسد . سایر کاربران می تواند برای گزارشات نوشته شده نظر و کامنت بنویسند و در مورد آن گفتگو کنند . به وسیله نمودار جریان پروژه نمای کلی از پیشرفت پروژه و درصد انجام کار هر کاربر نمایش داده می شود
به وسیله قابلیت Action Plan یا برنامه عملیاتی در نرم افزار فارسی مدیریت پروژه وان ریمایند می توانید بر اساس روش هدف گذاری OKR هدف اصلی را تعیین کنید و برای رسیدن به آن در بازه زمانی مشخص وظایف و فعالیت ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید و آنها را به کاربران محول کنید . برای هر فعالیت یا وظیفه می توانید کاربر مسئول را تعیین و برای آن ارزش گذاری کنید
نتیجه گیری
برای مدیریت پروژه، نرم افزارهای زیادی وجود دارند که ما بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه را معرفی کردیم، که هرکدام دارای امکانات و ویژگی های مخصوص به خود هستند. بیشتر این نرم افزارها خارجی هستند و باید از سایت های خارجی خریداری کنید. اما به دلیل تحریم ها خرید و استفاده از این سایت ها بسیار مشکل است. اما نرم افزارهای پروژه ایرانی را به راحتی می توانید خریداری نمایید و از امکانات آنها استفاده کنید. وان ریمایند یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه است که از سایت وان ریمایند می توانید به راحتی خریداری کنید و همچنین دارای پشتیبانی است. و هرزمان که در نصب و اجرای برنامه دچار مشکل شدید می تواند با پشتیبانی نرم افزار تماس بگیرید و مشکل خود را حل نمایید.
سلام
ببخشید این نرم افزار مدیریت پروژه اپلیکیشن هم داره؟
کدوم یک از این نرم افزارهایی که در بلا معرفی کردید بهترین نرم افزار مدیریت پروژه هستش؟
آیا بخش مدیریت پروژه نرم افزار وان ریمایند در نسخه دمو وجود داره که بشه تستش کرد؟
برای این کار لازم است نسخه دمو در روی سیستم شما نصب شود که بعد از هماهنگی امکان نصب نسخه دمو وجود خواهد داشت
همچنین از طریق نرم افزار انی دسک می توانید به سیستم ما کانکت شوید و محیط و امکانات نرم افزار را مشاهده کنید